كارگردان تهران 1500: برای كودكان فیلم نساختم
نوشته شده توسط : swot

به گزارش شنبه شب خبرنگار ایرنا، بهرام عظیمی در نشست نقد و برسی فیلم تهران 1500 گفت: این فیلم نتیجه تلاش یك گروه بیش از 250 نفره با میانگین سنی بسیار جوان است و هدف ما در فیلم این بود كه مخاطب را برای دیدن یك فیلم انیمیشن به سینما بكشانیم.

وی خاطرنشان كرد: می دانم كه فیلم ضعف هایی دارد اما مخاطبان به دلیل اینكه نمونه ای از فیلم انیمیشن در داخل كشور ندارند، تهران 1500 را با نمونه های خارجی مقایسه می كنند در حالی كه باید این ضعف ها با توجه به شرایط سینمای ایران بررسی شود.

عظیمی تاكید كرد: این نخستین كار من بود كه در آن هیچ پند و اندرزی نداشتم و هدفم فقط خنداندن مخاطب بود. امیدوارم در فیلم های بعدی ضعف هایم را برطرف كنم تا تمام مخاطبان راضی شوند.

كارگردان فیلم انیمیشن تهران 1500 درباره استفاده از چهره و صدای بازیگران مطرح سینمای ایران در این فیلم گفت: پیش از آغاز كار می دانستیم كه به انیمیشن در ایران اهمیت زیادی داده نمی شود و تهیه كننده ها حاضر نیستند در فیلمی كه هزینه زیادی دارد و ساخته شدن آن چند سال طول می كشد سرمایه گذاری كنند.

وی ادامه داد: به این دلیل تصمیم گرفتیم از بازیگران مطرح و شناخته شده ای استفاده كنیم تا كارمان جدی تر گرفته شود و مخاطبان نیز برای دیدن آن به سینماها بیایند.

عظیمی تصریح كرد: مسئولان بارها از من خواسته بودند كه یك فیلم انیمیشن ملی بسازم و ما در طول كار تلاش زیادی كردیم كه تمام فریم ها رنگ و بوی ایرانی به خود بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال كه چرا داستان فیلم به فیلمفارسی شباهت دارد؟ گفت: به دلیل ویژگی های شخصیتی ، تمام كارهایم مقداری مایه های فیلمفارسی دارد. من نمی خواستم یك فیلم هنری بسازم بلكه هدفم ساختن فیلمی برای جذب عامه مردم و خنداندن آنها بود.

كارگردان فیلم تهران 1500 درباره مخاطبان این فیلم گفت: قول می دهم كه روزی فیلمی برای كودكان بسازم زیرا اینكه فرزندانم انیمیشن های من را دوست نداشته باشند، برایم آزار دهنده است.

وی درباره لهجه شخصیت های مختلف در این فیلم تاكید كرد: وجود لهجه های مختلف برای خنداندن مخاطبان نبود بلكه می خواستیم این را نشان بدهیم كه در سال 1500 هم لهجه های كنونی ایران می تواند باقی بماند.

عظیمی درباره روند نوشته شدن فیلمنامه تهران 1500 نیز گفت: ایده این فیلم چند سال پیش به ذهن من رسید و با همكاری امیر مسعود علمداری در مدت 6 ماه فیلمنامه اولیه را نوشتیم. پس از نوشتن فیلمنامه آن را به افراد مختلفی دادیم كه نظر خود را بدهند.

وی ادامه داد: محمد رحمانیان و پیمان معادی از كسانی بودند كه ایده های خوبی برای نوشتن فیلمنامه نهایی به ما دادند مثلا تمام شدن فیلم با تحویل سال 1500 ایده ای بود كه رحمانیان به ما داد.

محمد ابولحسنی تهیه كننده فیلم نیز در این نشست گفت: ما از این دوره از جشنواره فیلم فجر برداشت خیلی خوبی كردیم اما جشنواره با راه ندادن فیلم به بخش مسابقه نتوانست برداشت لازم را از این فیلم داشته باشد.

وی درباره بودجه ساخته شدن این فیلم گفت: با بودجه تهران 1500 می توانستیم 5 یا 6 فیلم سینمایی با بودجه ای متوسط بسازیم.

امیر مسعود علمداری نویسنده فیلمنامه هم خاطرنشان كرد: ممكن است فیلمنامه ما ضعف هایی داشته باشد اما هدف اصلی ما جذب مخاطب عام بود. اگر داستان ما مردم پسند نمی بود و در جلب نظر مخاطبان موفق نمی شدیم امكان داشت دیگر هیچ تهیه كننده ای حاضر نشود در یك فیلم انیمیشن سرمایه گذاری كند.

محمد تقی فیهم كه به عنوان منتقد در این جلسه شركت كرده بود،گفت: برایم خیلی عجیب است كه در شرایطی كه در سینمای جهان انیمیشن گیشه ها را تسخیر كرده است و فیلمی مثل تهران 1500 می تواند به اقتصاد سینمای ایران كمك كند هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر این فیلم را با بی توجهی به بخش مسابقه اصلی راه نمی دهند.

وی اظهار داشت: ایده این فیلم در نشان دادن وقایع آینده در سینمای جهان تازگی ندارد اما چیزی كه موجب تازگی این فیلم می شود این است كه با توجه به بضاعت سینمای ایران اثری در سطح بالای قاره آسیا خلق كرده است.

عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران گفت: ایده این فیلم مشخص نیست در حالی كه در همه جای جهان انیمیشن برای كودكان ساخته می شود و از این طریق مخاطبان بزرگسال هم جذب می شوند.

وی درباره استفاده از بازیگران بزرگ سینمای ایران در این فیلم گفت: قصه این فیلم فراز و فرود چندانی ندارد و دیالوگ های زیاد فرصت به هیجان آمدن را به تماشاگر نمی دهد اما حضور بازیگران مشهور باعث شده است این دو ضعف پوشش داده شوند.

فیلم انیمشین تهران 1500 بعد از ظهر امروز در مركز همایش های برج میلاد (سینمای رسانه ها) اكران شد.

این فیلم داستان پیرمردی 160 ساله است كه قرار است پنج روز قبل از تحویل سال 1500 از دنیا برود و قصد آماده كردن شرایط كفن و دفن خود را دارد.

مهران مدیری، هدیه تهرانی، بهرام رادان، محمدرضا شریفی نیا، گوهر خیراندیش، حبیب رضایی و حسام نواب صفوی از جمله بازیگرانی هستند كه از چهره آنها در این فیلم استفاده شده است خودشان هم به جای شخصیتشان صحبت كرده اند.

سی امین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر فردا 23 بهمن به پایان می رسد.

2024





:: برچسب‌ها: اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 505
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: